JAK NA KORONAVIRUS

A OSTATNÍ INFEKČNÍ CHOROBY POMOCÍ PŘIROZENÉ STRAVY


Virovým onemocněním, a tedy i koronavirem nebo chřipkou, onemocní převážně lidé s oslabenou imunitou. Proto čeští i zahraniční lékaři orientující se na přírodní medicínu doporučují k preventivním opatřením (časté mytí rukou, vyhýbání se místům s velkou koncentrací lidí, nošení roušek apod.) pravidelně posilovat imunitní systém.

Jak imunitu posílit

Imunitu lze posílit např. přirozenou stravou, odkyselováním nebo pravidelným užíváním kvalitních betaglukanů nebo imunoglobulinů, které výrazně snižují riziko nákazy virovou chorobou. V případě již započaté infekce má onemocnění mnohem mírnější průběh s větší šancí na úspěšné vyléčení.

PŘIROZENÁ STRAVA

Přirozená převážně zásadotvorná strava je taková, která vzešla z přírody (zelenina, ovoce, celá obilná zrna nebo pohankové, rýžové a obilné kaše (nejvíce betaglukanů obsahuje ovesná a ječná kaše - ne instantní plná rafinovaného cukru), luštěniny, ořechy, semena, klíčky... domácí sádlo, máslo, vajíčka...). Tato strava, na rozdíl od průmyslově vyráběné, obsahuje vitamíny, enzymy, minerály, stopové prvky, antioxidanty a další životně důležité mikroživiny, které jsou nezbytné pro zachování správného metabolizmu, včetně silné a dobře fungující imunity. 


MIKROŽIVINY JSOU NEZBYTNÉ PRO SILNÝ A DOBŘE FUNGUJÍCÍ IMUNITNÍ SYSTÉM

 

Chcete-li mít silnou imunitu, která vás bude schopna ochránit před infekčním onemocněním, je potřeba průmyslové potraviny nahradit přirozenými:

  • rafinovaný bílý nebo hnědý cukr za med od včelaře (ne za med ze supermarketu)
  • pšeničný chléb nebo rohlíky za pohankový nebo žitný kváskový chléb (ne kvasnicový)
  • krupičnou kaši za kaši z ovesných nebo žitných, špaldových či ječných vloček
  • bílou rýži za rýži natural
  • knedlíky a těstoviny za dušenou zeleninu, luštěniny, brambory, batáty, rýži natural...
  • pasterizované a homogenizované mléko za skutečně farmářské čerstvé mléko
  • slazené nápoje za 100% ovocné a zeleninové šťávy doma vylisované (ne za šťávy ze supermarketu)
  • umělé ztužené tuky a rostlinná másla za přirozené tuky (sádlo, máslo, kakaové máslo)
  • průmyslově vyrobené oleje za panenské oleje (a používat je jen ve studené kuchyni)
  • půl roku staré maso (uskladněné v plynné atmosféře) za čerstvé maso z domácího chovu

A takhle bychom mohli pokračovat dál...

PRŮMYSLOVÁ STRAVA NENÍ PŘIROZENÁ, A PROTO OSLABUJE IMUNITU I METABOLIZMUS 


KAŽDÝ DEN BYSTE MĚLI KONZUMOVAT PŘIROZENOU STRAVU


ZELENINU NA VŠECHNY ZPŮSOBY 

Zeleninou samozřejmě nemyslím jen okurky, papriku a rajčata, ale i mrkev, petržel, celer, řapíkatý celer, salát, zelí, špenát, brokolici, ředkvičky.... Zeleninu je potřeba jíst syrovou i tepelně upravenou - blanšírovanou, dušenou, vařenou, občas lze i grilovanou.

 

ZELENINOVÉ A OVOCNÉ ŠTÁVY nebo SMOOTHIS

Obsahují velmi mnoho prospěšných mikroživin, odkyselují a detoxikují celý organizmus - ovšem pouze za předpokladu, že si je doma sami vylisujete, a to nejlépe na šnekovém odšťavňovači. Začínejte s menším množstvím (např. 2 dl) a postupně navyšujte. Řeďte vodou v poměru 1 : 1. Nejvhodnější šťáva je např. mrkev + červená řepa v poměru 3:1, přidat můžete jablko, citrón, a také ½ čajové lžičky práškové kyseliny askorbové (vitamín C). Každý den připravujte čerstvé šťávy. Syrové zeleninové šťávy a smoothis nejsou vhodné při oslabené slinivce, zánětu či rakovině slinivky. 

Recept na smoothis z červené řepy

Rozmixujte 1 malou oloupanou syrovou červenou řepu + 2 jablka + 1 oloupaný citrón nebo limetku. Přidat můžete i mrkev nebo kousek kořene zázvoru.


MOŘSKÉ ŘASY KELP (jód) a PARA OŘECHY (selen)

Nejvíce jódu obsahují mořské řasy Kombu Kelp, u nás známé jako Kelp (1 gram obsahuje přibližně 3 mg jódu, což je téměř 2000 % denní doporučené dávky), řasy Wakame (1 gram obsahuje okolo 66 μg jódu, což je 44 % denní doporučené dávky), řasy Nori (1 gram obsahuje okolo 16 až 43 μg jódu, což je 11 až 29% denní doporučené dávky). Řasy střídejte. Stačí přidat 1/2 čajové lžičky do kaše na slano nebo do bílého jogurtu. K jódu je vždy dobré užívat i selen, který se hojně vyskytuje v para ořechách. 


PANENSKÝ KOKOSOVÝ TUK

Je fungicidní a tedy tělu prospěšný. Dodá spoustu energie a v těle se nepřeměňuje na tuk. Užívejte aspoň 1 lžíci denně - můžete přidávat např. do kaše. 


POKRMY Z CELÝCH OBILNÝCH ZRN nebo VLOČKOVÉ KAŠE

Jakékoliv celé obilné zrno kromě pšenice (výjimkou je pšenice Špalda) namočte přes noc do vody. Ráno vodu slijte, přidejte novou, osolte a vařte na mírném ohni asi 1 hodinu (nemusíte to míchat, celé zrno se nepřipaluje, pozor ale ať se vám nevyvaří voda). Přibližně 20 minut před koncem vaření můžete přidat nakrájenou cibuli, petržel, celer a mrkev. Po odstavení z plotny ještě pokrm nechte půl hodiny dojít pod pokličkou. Do hotového jídla můžete přidat polévkové či jiné koření, rozdrcený česnek, panenský olivový nebo kokosový tuk. Uvařená obilná zrna jsou fantastickým zdrojem minerálů a stopových prvků.

Místo vařených obilných zrn můžete jíst i kaše z bio ovesných, žitných a ječných vloček, lze použít i vločky z pšenice špaldy (k dostání ve zdravé výživě).

Recept na ovesnou kaši

Přes noc do vody namočte cca 50 - 60 g sušeného ovoce, nejlépe nesířené, např. hrozinky, švestky, meruňky, fíky, datle, brusinky nebo kustovnici čínskou.

Ráno ovoce sceďte a přidejte ho:

a.) k 1 šálku ovesných vloček. Vše zalijte 2 i více šálky horké vody a rozmixujte např. tyčovým mixérem

nebo

b.) k ovesným vločkám, které byly přibližně 15 minut vařeny v čisté vodě. 

Na hotovou kaši přidejte 1 nastrouhané jablko nebo hrušku, dále můžete přidat lesní ovoce, nasekané ořechy (mandle, vlašské, pekanové, ) nebo semínka (dyňová, slunečnicová, konopná...) nebo od každého něco. Experimentujte!

Kaše je oslazená sušeným ovocem. Pokud se vám bude zdát málo sladká, přidejte sušené ovoce nebo doslaďte kaši pravým medem.

Ovesná, ale i ječná kaše je vynikajicím zdrojem betaglukanů.


KLÍČKY

Na internetu či kdekoliv jinde si nastudujte, jak si doma připravit klíčky. Každé zrno či semeno se máčí ve vodě různě dlouhou dobu (zpravidla 1 až 3 dny) a zrovna tak dlouho i klíčí. Doporučuji si k tomuto účelu pořídit nakličovací misky. Klíčky jsou fantastickým levným zdrojem vitamínů a enzymů. Nebo snad chcete v lékárně kupovat uměle vyrobené enzymy za několik tisíc korun, např. Wobenzym?

Klíčky jsou fantastickým zdrojem mikroživin, hlavně vitamínů a enzymů.


KVAŠENOU ZELENINU

Například po domácku zhotovený kvašený zeleninový salát (pickels), kysané zelí nebo kvašené okurky. Tyto pokrmy pročistí vaše střeva a navíc vám dodají spoustu vitamínu C a mnoho dalších prospěšných mikroživin. Netýká se kvašené zeleniny z velkovýroby, která je pasterizací znehodnocená.


BANÁNOVÝ OLEJOVO-BÍLKOVINOVÝ KRÉM    sladká delikatesa

Je to velmi chutný krém s mnoha mikroživinami a díky lněnému oleji obsahuje neuvěřitelné množství Omega 3

Recept na krém

Ve vyšší nádobě řádně promíchejte:

  • 1 až 2 rozmačkané banány
  • 6 lžic panenského lněného oleje (prodejny zdravé výživy)
  • 1 vaničku (250 g) odtučněného tvarohu
  • 1 lžičku cejlonské skořice (prodejny zdravé výživy)
  • trochu vody pro lepší emulgaci
  • 1 lžíci chia semínek nebo dopředu namočená kustovnice (nemusí být)

Velmi chutný a zároveň i velmi zdravý banánový olejovo-bílkovinový krém.


Lněný olej musí být do pokrmu řádně zakomponován, hotový krém musí mít konzistenci jogurtu.

Lněný olej je nutné skladovat v uzavřené tmavé lahvi v lednici a měl by se spotřebovat do 14 dnů.


JAKOU STRAVOU MŮŽETE JEŠTĚ POSÍLIT IMUNITU

Z olejů ji podporuje panenský olej z černého kmínu, z koření kurkuma s černým pepřem, z čajů zázvorový nebo indiánský čaj Lapacho, z bylin např. jihoamerická Vilcacora, čínský Žen-šen, Echinacea nebo náš medvědí česnek. Z běžných potravin česnek zahradní, cibule a křen. Z lihových tinktur pak česneková, vrbová nebo z grapefruitových semínek.


JE POTŘEBA JÍST PŘIROZENOU STRAVU. JEN TAK MŮŽETE VYLADIT A POSÍLIT SVŮJ IMUNITNÍ SYSTÉM, ABY BYL SCHOPEN ODOLAT NÁKAZE NEJENOM KORONAVIREM. JEN TAK MŮŽETE ZŮSTAT ZDRAVÍ A VYHNOUT SE INFEKČNÍM I CIVILIZAČNÍM CHOROBÁM.  

POKUD NEJSTE Z NĚJAKÉHO DŮVODU SCHOPNI ZMĚNIT SVŮJ JÍDELNÍČEK, PAK JE NUTNÉ SCHÁZEJÍCÍ MIKROŽIVINY DODÁVAT DO ORGANIZMU , POMOCÍ ÚČINNÝCH DOPLŇKŮ STRAVY


Imunitu také posiluje přiměřená fyzická aktivita, hluboké dýchání, pozvolné otužování a pobyt v páře nebo sauně.

SILNÁ IMUNITA = ODOLNOST VŮČI INFEKČNÍM CHOROBÁM = ZDRAVÍ 


Tyto stránky používají cookies k analýze návštěvnosti a bezpečnému provozování stránek.
Používáním stránek vyjadřujete souhlas s našimi pravidly  pro ochranu soukromí.